Documentatie

Catalogussen van de Collecties Tuinafsluitingen, Poorten, en Terrassen 2022
Origine France Garantie (Oorsprong Frankrijk)
OCÉWOOD Productgaranties:

1. OCÉWOOD Productgaranties:

OCEPLAST SAS garandeert de Koper gedurende tien (10) jaar na eerste aankoop, en bij normaal gebruik en onderhoud met uitsluiting van enige externe oorzaak, dat de composiet producten van Ocewood®- tuinafsluitingen, tuinpoorten, tuindeuren en terrassen niet zullen splijten of afbrokkelen, en bestand zijn tegen structurele schade door termieten.
Als tijdens de garantieperiode schade ontstaat, dient de Koper OCEPLAST SAS daarvan onmiddellijk schriftelijk op de hoogte te stellen. De garantie treedt pas in werking na goedkeuring van de claim door OCEPLAST SAS.
Kopers die in het kader van deze beperkte garantie een claim willen indienen, kunnen dat doen door OCEPLAST SAS tijdens de bovengenoemde garantieperiode een beschrijving van het ontstane probleem en een aankoopbewijs toe te sturen.
Nadat het probleem door de Koper is gemeld en de claim door OCEPLAST SAS is goedgekeurd, zal OCEPLAST SAS:
De defecte Océwood®-producten vervangen door niet-defecte Océwood®-producten,
of het defecte Océwood®-product vervangen door een Océwood®-reserveproduct dat volgens oordeel van OCEPLAST SAS vergelijkbare waarde en kwaliteit heeft,
of een deel van het door de Koper betaalde aankoopbedrag voor het defecte artikel restitueren, rekening houdend met de afgeschreven waarde van het product (met uitzondering van de initiële plaatsingskosten).
OCEPLAST SAS beslist geheel naar eigen inzicht tot welke van de voornoemde acties wordt overgegaan.
OCEPLAST SAS houdt zich het recht voor om de beschikbaarheid van enig Océwood®-product op elk gewenst moment op te schorten.
Vervanging van een onderdeel of element van onze producten leidt in geen geval tot verlenging van de duur van de garantie.
Kosten die zijn veroorzaakt door het verwijderen van defecte Océwood®-producten of door het installeren van vervangende producten worden niet door deze garantie gedekt.
Extra kosten (bijvoorbeeld voor verzenden, bezorgen, demonteren of monteren, imagoschade, en dergelijke) worden in geen geval door de garantie gedekt, en OCEPLAST SAS accepteert hiervoor geen enkele aansprakelijkheid.
OCEPLAST SAS geeft geen garantie en kan niet aansprakelijk worden gesteld voor (en geen enkele impliciete garantie wordt geacht dekking te verlenen voor) enige schade als gevolg van, maar niet beperkt tot:
Onjuiste installatie van Océwood®-producten en/of het niet opvolgen van de installatie-instructies van OCEPLAST SAS in de commerciële en technische documentatie bij het betreffende product, die beschikbaar is op de site www.oceplast.fr of die bij aankoop wordt meegeleverd.
Het niet-naleven van de regels van het geldende bouwbesluit (zoals het Franse DTU) of van de aanbevelingen van nationale beroepsorganisaties.
Het gebruik van Océwood®-producten anders dan voor normaal residentieel gebruik of voor een toepassing die afwijkt van die welke door OCEPLAST SAS wordt beoogd en in de commerciële en technische documentatie is beschreven of die afwijkt van de lokale constructienormen.
Verplaatsing, deformatie, ineenstorting, of verdichting van de grond of van de structuur waarop de Océwood®-producten zijn geïnstalleerd.
Water dat blijft staan op planken die, in principe, waterdicht (gecoëxtrudeerde producten) of nauwelijks poreus (100% composiet producten) zijn.
Homogenisatie van de kleur van de planken, inclusief de nerf van Optima Plus-planken.
Elke vorm van overmacht (overstroming, tornado, aardbeving, blikseminslag, enz.) of van een milieukwestie (luchtvervuiling, schimmelvorming, enz.) of van verontreiniging door een externe stof.
Variatie of verandering van kleur in verband met blootstelling aan natuurlijk UV.
Afname van de kwaliteit van producten uit het Océwood®-gamma door onjuist gebruik, of na opslag op ongeschikte wijze, of door een onjuiste verwerking/behandeling, of door nalatigheid van de Koper of een derde.
Voor aluminium producten (palen, afwerkranden, installatieframes) die conform onze plaatsingshandleidingen zijn geïnstalleerd en goed zijn onderhouden (schoonmaken met een doek en met water en zeep) geldt een garantie van 10 jaar vanaf de leverdatum.
[strong}Deze garantie dekt de volgende defecten:{strong]
Loskomen, afschilferen en blaarvorming
Draadvormige corrosie
Corrosie (behalve indien veroorzaakt door buigen of deformatie na het lakken)
Krijtlaagvorming
[strong}Oorzaken van schade die niet onder de garantie vallen:{strong]
Gebruik binnen 500 meter afstand van zee of van een mogelijk schadelijke omgeving
Het niet naleven van plaatsingshandleidingen
Het niet naleven van onze onderhoudsinstructies (alleen gebruik van een doek met water en zeep)
Modificatie van het product (zagen, buigen, lakken, enz.)
Elke kwaliteitsvermindering ten gevolge van een afwijkend gebruik van het product of van verkeerde opslag
Elke onopzettelijke of bewuste mechanische beschadiging
Gebruik van bijtende schoonmaakmiddelen
Elke kwaliteitsvermindering ten gevolge van externe agressie en slechte weersomstandigheden
Verandering van kleur en afname van glans binnen de geaccepteerde marges van het Qualicoat Seaside®- of Qualimarine-label.
Niemand anders dan OCEPLAST SAS mag verklaringen afleggen – en OCEPLAST SAS is niet gebonden aan enige verklaring van dit type – inzake eigenschappen, prestaties, en aanbevelingen met betrekking tot installatie van Océwood®-producten in andere bewoordingen dan die van de onderhavige garantie.
Deze garantie kan uitsluitend worden gewijzigd of aangevuld door een document dat is ondertekend door OCEPLAST SAS en de Koper.
OCEPLAST SAS is in geen geval aansprakelijk voor speciale, bijkomende, indirecte, of immateriële schadevergoedingen en de aansprakelijkheid van OCEPLAST SAS betreffende defecte producten zal in geen geval hoger zijn dan vervanging van de betreffende producten of restitutie van het aankoopbedrag zoals hierboven beschreven.
Met betrekking tot de motoren en accessoires van poorten geldt de leveranciersgarantie.
Neem daarvoor rechtstreeks contact op met CARDIN.
Hotline Technische Dienst:
+33 (0)8 92 68 67 07 – € 0,337/minuut, incl. btw
Batterijen en accu’s vallen niet onder de garantie.
Afschrijvingen van toepassing op alle producten:

2. Wettelijke garantiebepalingen

2.1. Ons bedrijf garandeert zijn producten tegen gebrek aan conformiteit, overeenkomstig de wet, naar gebruik, naar jurisprudentie.
Producten moeten bij levering door de klant worden gecontroleerd en klachten, voorbehouden, of geschillen inzake een tekortkoming van het product of het ontbreken van artikelen moeten schriftelijk worden gemeld.
Voor de duur van de productgarantie geldt de aanschafdatum op de factuur.
Acties inzake non-conformiteit door de klant moeten binnen twee jaar na levering van de producten zijn geïnitieerd.
Uitdrukkelijk wordt gesteld dat de klant door acceptatie van de onderhavige algemene verkoop- en bedrijfsvoorwaarden instemt met de bepaling dat na het verstrijken van deze termijn geen beroep meer kan worden gedaan op de non-conformiteit van producten of zich niet in een tegenvordering tegen conformiteit kan verzetten om zich te verdedigen tegen een eventuele invordering van schulden door ons bedrijf.
Defecten en kwaliteitsafname van geleverde producten die na levering zijn blootgesteld aan afwijkende gebruiksomstandigheden, opslag en/of bewaring door de klant, met name in geval van een ongeluk van welke aard dan ook, geven geen recht op garantieverlening door ons bedrijf.

2.2. Ons bedrijf garandeert zijn producten tegen verborgen gebreken, overeenkomstig de wet, naar gebruik, naar jurisprudentie, en in de volgende omstandigheden:
Onze garantie is uitsluitend van toepassing op producten die door de klant op rechtmatige wijze zijn verkregen.
Onze garantie is niet langer van toepassing als onze producten zijn gebruikt in onvoorziene omstandigheden of prestatieverleningen.
Schade en slijtage als gevolg van een aanpassing of speciale montage, al dan niet abnormaal, van onze producten wordt niet door ons gedekt, behalve als genoemde aanpassing of montage onder toezicht van ons bedrijf is uitgevoerd.
Ten aanzien van de garantie tegen verborgen gebreken is ons bedrijf gehouden, ofwel aan restitutie van het aankoopbedrag na restitutie van het product, of aan een korting op de prijs, of aan reparatie of vervanging van het door het verborgen gebrek aangetaste product.